سئو کلاه سیاه و تکنیک های آن

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یک روش سریع و در عین حال پر ریسک و خطرناک در حوضه سئو و بهینه سازی سایت است و جالب است بدانید تعدادی طراحان وبسایت برای رسیدن به رتبه های بالا از آن استفاده می کنند. مسلما آرزوی هر کسب و کاری قرا گرفتن در بین رتبه های برتر است . استفاده از تکنیک کلاه سیاه سئو در مدت زمان کوتاه نتیجه بخش خواهد بود چرا که روش هایی به کار گرفته می شود که موتور های جستجو را برای کسب رتبه فریب می دهند اما تداوم آن خیلی خوش بینانه نیست و در طولانی مدت تاثیر منفی را روی سایت خواهد داشت.

 

سئو کلاه سیاه چست؟

سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat Seo به مجموعه روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که از قواننین گوگل در زمینه سئو سایت، پیروی نمی کنند و ممکن است در مدت زمان سریع رتبه سایت در لیست نتایج موتور های جستجو افزایش یابد. سئو کلاه سیاه درست در نقطه مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. در کلاه سیاه ، هر روشی برای گول زدن الگوریتم های گوگل به کار گرفته می شود تا خیلی سریع رتبه سایت افزایش یابد و در لیست نتایج برتر قرار گیرد. اگر به خاطر داشته باشید ، سئو کلاه سفید و تکنیک های آن امکان پیروی از تمامی قوانین گوگل را در فرایند سئو فراهم می کنند و به اصطلاح شما در بهینه سازی سایت خیلی بچه مثبت پیش می روید در حالی که سئو کلاه سیاه این گونه نیست و در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود اما امان از اون روزی که الگوریتم های گوگل متوجه این روش های غیر قانونی شوند ; آن جاست که با جریمه های سنگین ، سایت اعتبار خود را ازدست داده و یه جورایی باید فاتحه آن را خواند.

 

چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

تنها هدفی که موتور های جیتجو مثل گوگل دارند این است که بهترین و مفید ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند تا نیاز آنها برطرف شود و تجربه خوبی از فرایند جستجو داشته باشند ; پس گوگل و سایر موتور ها به فکر رضایت کاربرند و سایت هایی را بالا می آورند که هدف آنها هم همین است. همانطور که گفته شد سئو کلاه سیاه ، مجموعه روش هایی است که الگوریتم های گوگل را فریب می دهند و رضایت کاربران در آن اهمیتی ندارد. در سال های گذشته خیلی از طراحان وبسایت ها از سادگی الگوریتم ها نهایت استفاده را می بردند و با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه ، در مدت زمان کوتاه سایت را بالا می آورند اما در طول زمان ، گوگل و سایر موتور ها قوی تر و سخت گیر تر شدند به گونه ای که دیگر کلاه سیاه کارایی ندارد و اگر سایتی در سئو و بهینه سازی با این روش پیش رود ، شانس خیلی کمی برای موفق شدن دارد; بنابراین به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید چرا که خارج شدن از پنالتی گوگل اصلا کار آسانی نیست.

 

سئو کلاه سیاه

 

آشنایی با تکنیک های سئو کلاه سیاه

حتما این سوال براتون پیش اومده که با اینکه سئو کلاه سیاه روشی منفی در یهینه سازی سایت است ، پس چرا روش ها و تکنیک های آن آموزش داده می شود؟ باید بهتون بگم که حوضه سئو سایت گسترده است و راه های اشتباه زیادی در آن وجود دارد که اصطلاحا کلاه سیاه نامیده می شوند ، در آن وجود دارند. آشنایی با این تکنیک ها احتیاط شما را در کار بیشتر می کند و بهتر می توانید تکنیک های اصولی و درست را روی سایت خود پیاده کنید. در ادامه به معرفی تکنیک های کلاه سیاه بیشتر می پردازیم:

 

1- استفاده بی رویه از کلمات کلیدی

اصطلاحی به نام keyword stuffing زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما بریا گول زدن الگوریتم های گوگل و موتور های جستجو بیش از حد کلمات کلیدی را در متن خود اضافه کنید تا به این شکل به رتبه های بالای نتایج جستجو برسید. محتوا هایی که ارائه می شوند باید به خوبی با قصد و هدف کاربر هماهنگ باشند; چپاندن کلمات کلیدی مشابه و بعضا نامرتبط بدون اینکه برای کاربر مفید باشند ، هیچ ارزشی در روند سئو و بهینه سازی سایت نخواهد داشت. به عبارت بهتر ، این کار یعنی قرار دادن کلمات مرتبط به هم در کنار یکدیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه به حساب می آید و توصیه می شود بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و مفید وقت گذاشته شود.

 

2- cloaking یا همان مخفی کاری

پنهان کاری یکی از تکنیک های جالب و البته زیرکانه سئو کلاه سیاه است که بین کاربران و موتور های جستجو فرق گذاشته می شود به عبارت بهتر یک نسخه از محتوا به کاربران و محتوای متفاوتی به گوگل نشان داده می شود. توجه داشته باشید در صورتی که محتوا برای فهم بهتر کاربران اصلاح یا سازگار شود به عنوان مثال تغییراتی در شکل ریسپانسیو ( حالت نمایش در موبایل) ایجاد شود یا اینکه محتوا به زبان دیگری نوشته شود تا کاربران کشور های دیگر از آن استفاده کنند ، کاری مورد قبول است اما اگر محتوا ها از دید ربات های جستجوگر مخفی شوند ، اصلا مورد قبول نیست و نشان می دهد که شما در راستای کلاه سیاه سئو پیش می روید چرا که به نفع کاربرتان نیست و صرفا برای گرفتن رتبه کوتاه مدت است.

 

3- بی کیفیت بودن محتوا

از رایج ترین اقداماتی که در استراتژي سئو کلاه سیاه به کار گرفته می شود ، ایجاد محتوا های بی کیفیت و انتشار آنهاست. تا قبل از سال 2011 که گوگل الگوریتم پاندا را معرفی کند ، بسیاری از سایت ها در بهینه سازی سایت خود از مطالب و محتوا های سایت های دیگر استفاده می کردند به طوری که آنها را کپی کرده و انتشار می دادند اما بعد از آن سال ، گوگل قادر به شناسایی محتوا های بی کیفیت شد و نه تنها محتوای بی ارزش را برای کاربران نشان نمی داد ، بلکه سایت را جریمه می کرد. توجه داشته باشید نوشتن محتوای با ارزش برای کاربران و موتور های جستجو تنها با رعایت تکنیک های سئو کلاه سفید است که اعتبار کاربران را جلب می کند.

 

4- خرید لینک

روش خطرناک دیگر در کلاه سیاه ، خرید و فروش لینک است که توسط موتور جستجوی گوگل منع شده و تهدید سفت و سختی کرده که هر گونه لینک خربداری شده برای افزایش رتبه سایت در بهینه سازی ، مغایر با قوانین آن است و هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده هر دو باهم جریمه می شوند. با توجه به ریسک بالای استفاده از این روش ، هنوزم افرادی هستند که خطر را به جان می خرند و در قبال بک لینک به صورت ماهانه یا دائمی به وبسایت های دیگر پول پرداخت می کنند.

 

5- کامنت های اسپم

از عوامل مهمی که سبب رشد محتوا و در نتیجه افزایش رتبه سایت می شود ، کامنت ها هستند. نظرات کاربران چه خوب چه بد برای گوگل حائز اهمیت است اما برخی از افراد هدف دیگری را دنبال می کنند و در قسمت کامنت های سایت های دیگر ، وبسایت خود را تبلیغ می کنند یا اینکه لینک سایت خود را در زیر محتوا ها و پست ها قرار می دهند. این کامنت ها به اصطلاح اسپم هستند و هیچ ارزشی ندارند. گذاشتن کامنت های اسپم از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه است.

 

6- دوباره نویسی محتوا ها

تکنیک دیگر کلاه سیاه که برای بالا رفتن تعداد محتوا ها و گستردگی کلمات کلیدی استفاده می شود ، بازنویسی مقالات است که تا حدودی مشابه روش کپی کردن است. طراحان برخی از وبسایت ها در این روش تا حدودی جملات محتوا های قبلی را با کمک نرم افزار های ویژه ای تغییر می دهند و مقاله جدیدی منتشر می کنند. خطر استفاده از این روش کمتر است اما خب توصیه می شود در بهینه سازی اصولی سایت به کار نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button